lauantai 2. toukokuuta 2009

Isän auto

Laitoin autotarran 'Evelyn europarlamenttiin' autoni sivulasiin. Lopputulosta katsellessani ilo täytti sydämeni."Kiitos Iskä tästä autosta!" kuiskaan taas, ehkä tuhannetta kertaa. Arki-ihme, joka olemassaolollaan muistuttaa minua koko ajan siitä, että olen Taivaan Isän pikkutyttö ja saan luottaa Häneen kaikessa. Miksi näin? Miksi tämä auto pitää sisällään tällaisen salaisuuden?

Tammikuun lopussa 2008 olin lenkillä. Useinmiten lenkkeillessäni rukoilen. Keskustelen Taivaan Isän kanssa. Niin nytkin. Koin, että tänä iltana Jumalalla on minulle erityistä asiaa. herkin korvin kuuntelin. Hän sanoi: "Evelyn, aivan kohta otan maallisen isäsi kotiin. Mutta en jätä sinua yksin. Jatkossa Minä olen sinun Isäsi. Olet kokenut, että tulet aina kuulluksi oman isäsi kautta ja hän ottaa sinut aina vakavasti niissä iloissa ja suruissa, joita hänelle kerrot. Aivan samalla tavalla voit jatkossa tulla minun luokseni ilojesi ja surujesi kanssa. Otan sinut aina vakavasti. Saat tulla kauttani kuulluksi. Ei ole niin pientä eikä niin isoa asiaa, jota et voisi jakaa kanssani. Olen sinua varten. Aina. En hylkää sinua koskaan."

Kyyneleet valuivat poskiani pitkin. Toisaalta siksi, että pian menettäisin isäni. Toisaalta siksi, miten kauniisti Taivaan isän valmistaa minua isäni menetykseen. Joku epävarmuus hiipi sisälleni ja kysyin Jumalalta: "Mistä voin tietää, että tuo on totta? Onko aivan varma, että tavallisissa arkihuolissani, ilonaiheissani ja unelmissani saan kääntyä Sinun puoleesi ja Sinä olet niistä kiinnostunut?" Hän vastasi: "Koettele minua! Ano minulta jotain, mitä sydämesi nyt kaipaa. Osoittaakseni, että sanani ovat totta, annan sinulle sen, mitä minulta nyt pyydät."

Pari päivää aiemmin oli astellut autoliikkeeseen, jossa tuttu kauppias oli käynyt joitakin rukousvastaus -prosesseja kanssani läpi autokauppoihin liittyen. Iloisesti hän huikkasi minut nähdessään: "Nyt minulla on sinulle auto!" Ratin taakse istahtaessani pieni unelma syttyi sisälleni. Tämä. Tämä se on. Mutta rahaa minulla ei ole siihen.

Autohaave palasi mielikuviini. Kysyin: "Tarkoitatko todella, että saan pyytää mitä tahansa? Vaikka se ei olisi edes tosi tarpeeseen tulevaa?" "Kyllä! Se, mitä anot, on tosi tarpeeseen tulevaa, sillä nyt opetan sinua luottamaan minuun. Painautumaan Minun kainalooni samoin kuin olet saanut tukeutua omaan isääsi. Oppia jakamaan ilot, surut, toiveet ja pettymykset minun kanssani. Haluan sydämessäsi sen paikan, joka on tähän saakka kuulunut vain isällesi. Haluan olla elämäsi ykkösjuttu. Olet selviytyjä. Sinulle on ollut hyvin tärkeää pärjätä omillasi ja elää niin, ettet tarvitse muiden apua. Olet ollut useinmiten antajana. Nyt haluan sinun oppivan vastaanottamista. Myös se kuuluu sinulle."

"Nyt sitten koettelen Sinua! Muistatko sen autoliikkeessä olevan auton? Haluan sen. Mutta minulla ei ole siihen varoja. Anna minulle tuo auto ja varat."

Jumala vastasi minulle: "Annan sen sinulle. Ja kun annan sen sinulle, muistuttakoon se sinua siitä totuudesta, että voit luottaa Minuun kaikessa. Minä olen sinua varten. En koskaan jätä sinua asioittesi kanssa yksin. Minä olen se, joka hallitsen koko maailmaa. Aina saat tulla Minun tyköni ja tulet näkemään, että Minä olen se, joka sanon kaikessa viimeisen sanani. Luota Minuun tyttöseni. Olen sinun Isäsi, joka olen sitoutunut pitämään sinusta huolen. Rakastan sinua tyttöseni ja olen sinua varten."

Jännittyneenä seurasin, miten Jumala vastaa anomukseeni. Ja ihme tapahtui: Kahden viikon sisällä taloudellinen puoli järjestyi. Jumala itse puuttui asioiden kulkuun. Hän antoi minulle auton, jota olin pyytänyt merkiksi siitä, että Hän on puhunut minulle totta.

Annan autolle nimen: Taivaan Isän auto. Siunaan auton ja pyydän, että se saa olla monille siunauksen välittäjänä. Anon, että jokainen matka, mitä sillä tehdään, saa olla Taivaan Isän matka, jotain mitä Hän käsikirjoittaa ja haluaa tähän maailmaan.

Istun autossa. Taivaan isän autossa, niin koen. Kattoikkunasta näen taivaan. Tiedän, että yksikään hius ei putoa päästäni Isän tietämättä. Rakastavin silmin Hän pitää minusta huolta ja saan turvautua Häneen kaikessa, jotta Hän itse saa ajaa asioita minun parhaakseni. Hän ilmoitti Sanassaan: "Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat." Itse en puluaivoillani kykene tietämään, mikä on oikeasti parhaakseni, mutta tiedän, että Taivaan Isän ajatuksenjuoksussa mitään yksityiskohtia ei ole jäänyt huomaamatta. Tapahtui mitä tahansa, kaikki on minun parhaakseni, vaikka en tapahtumahetkellä kykenisi logiikkaa käsittämäänkään!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti