perjantai 1. toukokuuta 2009

Isin tyttö

Tulin juuri Iisalmesta taivaan Isällä on unelma -tapahtumasta. Olen valtavan kiitollinen. Jumala on luomassa maahamme jotain ihan uutta. Hän on ennalleen asettamassa maamme, kaupungit, suvut, perheet, parisuhteet ja yksilöiden elämän!

iisalmen kaupunkia lähestyessäni mieleeni palasi noin vuoden takaiset tapahtumat. Aamuvarhain 23.5.2008 heräsin ajatukseen: tänään on elämän juhlat. Nousin ripeästi ylös ja aloin valmistella koulutuspaikkaa elämän juhlia varten. Vaihdoin ruokalatilan liinat, asettelin juhlaservetit ja hain kaupungilta sekä ulos että sisälle juhlakukat. Noin klo 15 kysyi hiljaa: " Taivaan Isi, voisitko vähän kertoa, mitkä juhlat tänään on?"

Pian puhelin soi ja eräs rukoileva kristitty ystävä soitti. Asiansa toimitettuaan hän kysyi, saako hän siunata minua puhelimessa. Luvan annettuani hän sanoi: "Tänä viikonloppuna on elämän juhlat! Nyt siirretään pois este alkuperäiskutsumukseen astumiseltasi. Pian avaan sinulle tehtävän, joka yllättää sekä sinut itsesi että jokaisen, joka tuntee sinut. Kukaan ei ole koskaan voinut kuvitella sinua sellaisessa tehtävässä."

Sydämeni täyttyi ilolla ja rauhalla. Tiesin, että Jumala on nyt luomassa jotain uutta.

Muutaman minuutin kuluttua soi puhelin uudelleen. Siskoni soitti ja pyysi minua tulemaan Iisalmen sairaalaan, mikäli halusin vielä nähdä isäni elävänä. Selittelin, etten voi, kun vastuullani oleva koulutus alkamassa ihan kohta. Siskoni sanoi: "Onko sinulle työ tärkeämpi kuin isän viimeinen kohtaaminen?" Se kolahti. Vastasin: "Tulen."

Lähdin ajamaan heti kohti Iisalmen kaupunkia rukoillen mielessäni, että saisin vielä kohdata isäni kahden kesken edes pienen ajan. Rukous kuultiin. Paikalla saapuessani muut olivat juuri lähteneet ruokailemaan.

Huone oli täynnä ihmeellistä kirkkautta. Isän silmät loistivat kuin tähdet. Hän sanoi ensi sanoikseen:"Ihan kohta pakanain luku on täynnä ja me kaikki olemme perillä taivaan kodissa." Sitten hän kääntyi katsomaan minua ja sanoi mm.: "Se, että oma lapsi tulee minua katsomaan, on niin kallisarvoinen asia, ettei minulla ole kyllin kauniita sanoja sitä kuvaamaan." Kyyneleisin silmin hän katsoi minua, tarttui käteeni ja alkoi siunata minua tuleviin tehtäviin, joihin Jumala tulee minut pian siirtämään. Hän siunasi Rauhan Majatalon ja jokaisen, joka käy sen kynnyksen yli niin, että Jumalan iankaikkiset suunnitelmat saavat toteutua heidän elämässään. Hän siunasi jokaisen kohtaamani ihmisen ja anoi, että voisin elää koko elämäni iankaikkisuusperspektiivistä käsin pelkäämättä ketään ihmistä tai yhteisöä, peläten yksin Jumalaa. Hän anoi sitä armoa, että voisin olla kaikessa kuuliainen Taivaan Isälle."

Puolentoista tunnin kohtaamisen jälkeen lähdin paluumatkalle kohti Kajaania. Seuraavana aamuna isä pääsi taivaan kotiin.

Olen aina ollut isän tyttö. Hän on uskonut minuun kaikessa ja ollut hyvin merkittävä kannustaja elämäni eri vaiheissa. Rauhan Majatalon tehtävissä hänen tukensa on ollut mahdollistamassa sitoutumiseni silloin, kun muutoin olisin ollut valmis heittämään hanskat naulaan. Isän kuoltua tajusin, että nyt olen valmis suurempaan arjen muutokseen.

Isäni viimeinen siunaus porautui syvälle sydämeeni. Päätin, etten anna kenenkään enkä minkään estää kuuliaisuudessa elämistä niisä asioissa, jotka ymmärrän Taivaan Isän tahdoksi elämässäni. Haluan, että Hänen tahtonsa tapahtuu kaikilla elämäni osa-alueilla, millaisiin asioihin se sitten viekin. Haluan olla kaikessa kuuliainen. Vain iankaikkisuuden kannalta olennaiset asiat ovat merkittäviä. Elämäni täällä on vain lyhyt tuulen henkäys ja sitten olen poissa. Haluan elää sen siten, että minulle voidaan kerran sanoa: "Sinä hyvä ja uskollinen palvelija, mene Herrasi iloon."

Koin, että isäni saatteli minut Taivaan Isän syliin. En ole orpo ja isätön vaan minulla on Isä, joka uskoo minuun kaikessa, kannustaa minua jatkamaan uskollisesti niissä asioissa, joihin Hän on minut kutsunut ja pitää minusta huolen jokaista hiustani myöten, kuten Hän on sanassaan luvannut. Hän on luonut DNA:ni ja olen ainutkertainen, paras mahdollinen niihin tehtäviin ja haasteisiin, joihin Hän on minut valmistanut.

Olen Daddy's Little Daughter, Isin pikkutyttö.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti